Нормативна база, кадрове забезпечення та розширення доступу до якісної інклюзивної освіти: результати міжнародного дослідження
У грудні минулого року тривало дослідження якості інклюзивної освіти та доступу дітей з особливими освітніми потребами до інклюзивного навчання, які були реалізовані за підтримки проєкту «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe).
«Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується компанією Alinea International та фінансується Урядом Канади. Методологічну підтримку дослідження забезпечила дослідницька агенція «Vox Populi Agency».
Представлені результати досліджень засвідчили проблемні моменти у розвитку інклюзивного навчання в системі освіти, а також визначили низку перешкод у забезпеченні якості інклюзивної освіти та ефективного доступу кожної дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного навчання.
Зокрема, рекомендації експертів стосувались вдосконалення нормативно-правового та методичного забезпечення організації інклюзивного навчання, підвищення інклюзивної компетентності вчителів, розвиток послуг для дитини з ООП та її сім’ї, що включає в себе впровадження Державного стандарту соціальної послуги, затвердження переліку реабілітаційних послуг для дітей, впровадження програм ефективного та відповідального батьківства тощо.
Крім того, рекомендації будуть враховані під час доопрацювання проєкту Стратегії розвитку інклюзивної освіти та плану заходів щодо її реалізації. Із дослідженням можна ознайомитись тут.